2009. március 2., hétfő

Hibrid kutatás


Az elmúlt években megnőtt az internet elterjedtsége, és fontossága. Olyannyira, hogy már a piackutató cégek is tesztelik, hogyan lehetne a legeredményesebben kihasználni. A Szonda Ipsos 2008-ban az interjúinak valamivel több mint a negyedét online hajtotta végre. Bár ott még nem tartunk, hogy teljesen kiváltsa a hagyományos módszereket (telefon, kérdőív ...), sőt. Éppen hogy ötvözni akarják a két módszer, az online és a hagyományos megkérdezés előnyeit, így egy hibrid technikát kialakítva. Egy adott célcsoport internetező tagjait online könnyebb elérni, viszont a nem internetezőket is meg kell környékezni, mert lehet egész más véleményük, hozzá állásuk. Az internet által lerövidül a feldolgozás ideje, és költséghatékonyabbá válik. Viszont még fejlesztés alatt áll az a technika, ami a válaszadók személyazonosságát védi, miközben beazonosíthatók is maradnak.

Olvasható még bővebben:
Sajtóközlemény
Cawi blog

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése